Nieuwe camper

Mooie plaatsen en trajecten

Nieuwsbrief 2021/11

Hallo reader,

Deze maand presenteren we films uit vier verschillende landen. In Nederland hebben we gefietst, in Frankrijk en Italië reisden we met de camper en in Slovenië gebruikten we onze benenwagen. Drie verschillende wijzen van verplaatsen met mooie ervaringen.

Vanaf volgende maand kunnen we de eerste films tonen van onze afgelopen zomervakantie die ons in Duitsland en Frankrijk bracht. We hebben weer mooie trajecten gereden en tal van mooie plaatsen gevonden en bezocht. Misschien zit er ook iets tussen wat jullie nieuwsgierig maakt.

Veel kijkplezier en blijf gezond!

Het Mooie plaatsen-team
Netherlands

Moerdijkbruggen

Naar Moerdijk (1)
Vanuit Oud-Drimmelen fietsen we richting Moerdijk. We rijden zuid van de Biesbosch en onderweg passeren we plaatsjes met een relatie tot het Huis van Oranje. Aangekomen bij de Moerdijkbruggen laten we de drone een kijkje nemen over het Hollands Diep.
Slovenian Flag Button - Flag of Slovenia Badge 3D Illustration

Prachtige natuur

Park Škocjanske jame (2)
In 2019 waren we op vakantie in Slovenië. In de regio Primorska vonden we een bijzonder park. Naast prachtige natuur omvat dit Park Škocjanske jame ook een van de mooiste grottenstelsels ter wereld. Niet voor niets staat dit park sinds 1986 op de Werelderfgoedlijst.
Germany

Mooie rit door kloof

Grand Canyon du Verdon (1)
We hebben al heel wat mooie routes gereden, op de motor of in de camper. Eén van de mooiste routes door de Provence is ongetwijfeld een rit door de Gorges-du-Verdon. De weg kronkelt door de bergen hoog boven deze rivier en biedt prachtige vergezichten zoals over het Lac de Sainte-Croix.
Italy

Dolomieten

SS51 Belluno-Toblach.Movie_Snapshot
Als vervolg op de route over de SS50 van vorige maand rijden we nu vanaf Belluno over de SS51 door een prachtig landschap van de Dolomieten. Ons eindpunt is Dobbiaco, oftewel Toblach, in Zuid-Tirol. Vlak voor Dobbiaco houden we een koffiepauze naast een kerkhof uit de Eerste Wereldoorlog.

Wat publiceren we komende maand?

In Duitsland reden we met de camper weer een deel van de de Romantische Straße en bezochten een van de mooie plaatsen aan deze route. In Frankrijk reden we met de motor over een plateau met kalksteenrotsen en tot slot fietsten we in Limburg een route langs gedenkplekken uit de Tweede Wereldoorlog. Tot volgende maand!